#129 Superkraften i att vara omtyckt - Lars-Johan Åge
I det här avsnittet pratar Kristina med Lars-Johan Åge om superkraften i att vara omtyckt. Betoningen ligger på att vara - inte så mycket att göra eller prestera.
Äkthet, positivitet och relevans är bidragande delar i detta med omtyckthet.
- Vad är det som gör att vissa människor är omtyckta och inte nödvändigtvis populära och vice versa?
- Vad är det som gör att omtyckthet är en helt avgörande egenskap när vi kommer till förhandlingssituationer?
- Vad finns det för likhet mellan att förhandla med sin tonåring och i ett gisslandrama?
Det och mycket annat pratar vi om i avsnittet. Lars-Johan Åge är professor i företagsekonomi från Harvard Business School och arbetar nu vid Högskolan i Gävle.
Boken "Omtyckt. Superkraften i att vara äkta, positiv och relevant" hittar du bl a här: https://www.bokus.com/bok/9789179651039/omtyckt-superkraften-i-att-vara-akta-positiv-och-relevant/?gclid=Cj0KCQjwh_eFBhDZARIsALHjIKdl6xxD6y3F5ZN58o80dwpRjIJ_J1jIgBGjq7zxVloVszjDn1gYYlIaAvDSEALw_wcB
Vill du ha kontakt med Kristina efter avsnittet mailar du lättast till [email protected]